Spánek je jednou z nejdůležitějších aktivit, které se v životě věnujeme. Člověk nemusí být žádný matematik, aby si dokázal spočítat, že této činnosti věnuje zhruba jednu třetinu svého života. U někoho je to o něco méně, u někoho naopak o něco více. Spánek v životě každého z nás hraje zkrátka velikou roli. Jeho nedostatek může způsobit nejeden zdravotní problém. Pokud tedy máte se spánkem problémy, tak je důležité hledat příčiny toho, proč tomu tak je.

Vše začíná už výběrem matrace. Na té byste rozhodně neměli šetřit. Tím ovšem nechceme tvrdit, že ty nejdražší matrace jsou zároveň i těmi nejlepšími a nejkvalitnějšími. Mnohdy se lépe vyspíte na levnější než na dražší matraci. V zásadě by se ovšem dalo říci, že ty nejlevnější modely nejsou určeny pro každodenní spánek. Rozhodně byste je neměli automaticky zavrhnout. V případě, že máte například chatu, tak tyto matrace mohou být dobrou volbou.

Zahrnutí fyzické aktivity

Kromě samotné matrace byste do svého denního plánu měli zahrnout nějakou fyzickou aktivitu. Není nutné, abyste denně uběhli maraton. I krátká procházka vám dokáže prospět. Zejména lidé, kteří mají sedavé zaměstnání, by si tento bod měli vzít rozhodně k srdci. Ale samozřejmě nejen oni.      

Vyhýbání se alkoholu – zvláště ve večerních hodinách

Ani ta nejlepší a nejpohodlnější matrace na světě vám příliš nepomůže, když uleháte do postele po nějakém tom flámu. Alkohol totiž výrazným způsobem narušuje kvalitu vašeho spánku. Tvrzení, jež říká v podstatě to, že dát si skleničku před spaním vám pomůže s usínáním, je v podstatě nesmysl. Tato sklenička vám naopak celý spánek dokáže znepříjemnit. Zejména pak v případě, že by nezůstalo pouze u té jedné skleničky.

Nastavení pravidelného rytmu

Říká se, že na kvalitu spánků má vliv také nastavení pravidelného rytmu. To znamená, že denně chodíte spát zhruba ve stejnou dobu. A ve stejnou dobu rovněž denně vstáváte. Upřímně nemohu toto tvrzení ani potvrdit, ale ani vyvrátit, protože sám tento rytmus nastaven rozhodně nemám. Řada článků a literatury však s touto myšlenkou souhlasí.

Výběr matrace je mimořádně důležitý. Ani zdaleka to však není to jediné, co pro správný spánek musíte udělat. Je toho o poznání více. Kromě výše zmíněného to je třeba i správná a vyvážená strava. Také stres negativně ovlivňuje náš spánek. Proto se snažte, pokud je to jen trochu možné, se stresu vyhýbat.